miercuri, 27 octombrie 2010

Răduţ a resimţit desele mutări de pe banca tehnică! "Nu mai schimbaţi antrenorul!"

Mihai Răduţ a fost luni seara, contra Pandurilor, titular în premieră în noul mandat al lui Marius Lăcătuş pe banca Stelei. Ieri, ProSport a stat de vorbă cu mijlocaşul care ajunsese să fie supranumit "Xavi" după debutul de sezon fulminant pentru a afla cauzele reculului de formă pe care l-a traversat.

La 20 de ani are o dezinvoltură uimitoare pentru vârsta sa. Vorbeşte deschis, sare rapid peste frazele-şablon cu care ne-au obişnuit majoritatea fotbaliştilor şi, cel mai important, îţi lasă senzaţia că ştie ce vrea. Mihai Răduţ nu e o certitudine a fotbalului românesc, e doar un tânăr care oferă speranţe, dar hotărârea cu care-ţi explică de ce crede că a luat decizia corectă când, la doar 17 ani, refuza echipa mare a lui Sporting Lisabona pentru locul 17 din Liga a II-a, Internaţional Curtea de Argeş, te convinge. În interviul pe care l-a oferit pentru ProSport, puştiul din Ghencea a analizat situaţia Stelei în campionat, dar şi pe a sa în planurile lui Lăcătuş şi a dezvăluit ce-şi doreşte pentru următorii ani.

- Mihai, vine repede partida din Cupă, după ce în campionat v-aţi chinuit cu Pandurii?
-Meciul cu Sportul e dificil şi trebuie tratat serios. Noi ne dorim foarte tare Cupa, pentru asta ne antrenăm zi de zi. Ştiu că suporterii îşi doresc mult acest trofeu.

- A fost greu să jucaţi cu tribunele goale luni?
-Lipsa fanilor este un dezavantaj, dar poate e explicabilă după perioada mai slabă pe care am traversat-o. Sper ca victoriile să-i aducă înapoi alături de noi.

- Totuşi, aţi început sezonul cu 25.000 de fani, iar acum vin două-trei mii. Care e cauza?
-Noi jucăm din trei în trei zile şi e destul de dificil, se strânge oboseală multă. Lumea vrea spectacol, dar trebuie să înţeleagă că punctele sunt mai importante. Şi noi ne-am dori să putem face show mereu.

- I-aţi mulţumit lui Stancu pentru că v-a salvat cu Pandurii? Becali a zis despre el că e "number one"...
-Golurile lui Bogdan sunt importante, tot lotul îl apreciază pentru că ne ajută atât de mult. Din moment ce el e golgheterul României la ora actuală, cred că e fotbalistul numărul 1 din echipă.

"Eu sunt mijlocaş ofensiv"

- Tu ai jucat în premieră titular de la venirea lui Lăcătuş. Ce s-a întâmplat până acum?
-Au fost şi problemele medicale care m-au afectat. Întâi la gleznă, apoi la spate, e destul de greu. Şi, în plus, e concurenţa foarte mare.

- Ai fost schimbat pe toate posturile la mijlocul terenului. Ţie unde-ţi convine să fii folosit?
-Mie-mi place să joc în spatele vârfurilor, cum am jucat la începutul sezonului în acel 4-3-3 sau 4-1-4-1. Eu sunt mijlocaş ofensiv, îmi place să driblez. Oricum, ştiţi cum e, joci unde te pune antrenorul.

- Cum simţi tu diferenţa dintre postul pe care jucai pe vremea lui Piţurcă şi cel unde ai fost trimis să joci luni?
-În faţă eşti mai liber, mai poţi face câteva driblinguri, pentru că are cine să te acopere. Când joci la închidere, trebuie să joci simplu, să nu te complici, pentru că orice greşeală te costă. Asta mi-a şi zis nea Marius, să renunţ la floricele, să fiu cât mai atent.

"Nu mai schimbaţi antrenorul!"

-Apropo, cum e să schimbi atâţia antrenori într-un timp atât de scurt?
-Te bulversează atâtea schimbări, pentru că fiecare vine cu ideile sale şi nu e atât de uşor să te adaptezi, oricât ai încerca. Ar fi mai bine să rămână unul până la finalul sezonului, să nu mai fie schimbări!

-Victor Piţurcă a spus că te-ar vrea la Craiova, ce părere ai?
- Eu nu am mai vorbit cu dânsul de când a plecat de la Steaua. Eu nu ştiu de nicio ofertă, aşa că nu aş vrea să comentez.

Are bazinul dizlocat

Una dintre problemele cele mai mari pe care mijlocaşul le care acum este cea cu spatele. Durerile din acea zonă, care l-au făcut să nu participe la "dubla" de la tineret, cu Anglia, au o explicaţie cruntă. "Eu am bazinul dislocat. De aceea, din când în când mă doare. Uneori mai tare, alteori mai puţin, şi atunci pot strânge din dinţi şi să joc. Problema e din naştere cred, că n-am avut vreun accident sau ceva de genul acesta", dezvăluie mijlocaşul.

Visul său: Barcelona

Ca fiecare tânăr fotbalist, şi Răduţ visează ca într-o zi să ajungă la o mare forţă a Europei. Preferata mijlocaşului a campioana Spaniei, Barcelona. "Mi-ar plăcea să ajung în Spania, cred că mi se potriveşte campionatul lor. Se bazează mult pe tehnică. Preferata mea ar fi Barcelona, pentru că are cel mai spectaculos joc, după părerea mea", a mărturisit fotbalistul de 20 de ani.

"Am vorbit cu Răzvan după ultima convocare şi mi-a zis să fiu la fel de serios ca şi până acum ca să mă cheme în continuare", Mihai Răduţ, mijlocaş Steaua.

"Noi trebuie să câştigăm titlul anul acesta pentru că la Steaua e secetă de câţiva ani şi e o situaţie inaccep­tabilă", Mihai Răduţ, mijlocaş Steaua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu