miercuri, 3 noiembrie 2010

Ultimul trofeu » Mugurel Drăgănescu, arbitrul care a ajutat Rapidul, este un pasionat vînător

Mugurel Drăgănescu e directorul Asociaţiei Vînătorilor şi Pescarilor Sportivi Cîmpina şi participă des la vînătoare alături de oameni politici şi mari afacerişti

Bogdan Velicu e cumnatul lui Cornel Fecioru, fost asistent din vremea Cooperativei şi actual membru al CCA


Mugurel Drăgănescu şi Bogdan Velicu sînt cele două nume care au stîrnit cel mai mare scandal din arbitrajul românesc în ultimul an. Primul nu a văzut un penalty clar pentru Pandurii, iar cel de-al doilea a indicat ofsaid la un gol perfect valabil al gorjenilor, ambele faze petrecîndu-se în final, la scorul de 1-1. CCA a reacţionat ieri la mai puţin de 12 ore de terminarea meciului şi i-a retrogradat pe ambii în Divizia B. Cine sînt cei doi?


MUGUREL DRĂGĂNESCU
E un personaj extrem de influent, dar nu în arbitraj. E directorul Asociaţiei Vînătorilor şi Pescarilor Sportivi Cîmpina şi, o spune chiar el, participă la vînătoare cu mulţi oameni de afaceri, politicieni şi vănători străini. "Dacă am participat şi cu domnul Niculae de la Astra? Da, tangenţial, dar înainte de a deveni arbitru, undeva prin 1997", spune Drăgănescu, care acum un an a mers la vînătoare în Tanzania, unde a vînat 3 antilope şi un facocer, cunoscut şi sub denumirea de porc alergător.

Drăgănescu e cunoscut ca un arbitru "cu spate", care a trecut testele fizice şi pe cele teoretice la limită şi care a fost asimilat ca fiind arbitrul de casă al mai multor echipe, printre care Dinamo şi CFR. "Spune-le, finule, ce ai făcut şi tu cu arbitrul ăsta" a fost fraza rostită de Gigi Becali la adresa lui Cristi Borcea luni seara, atunci cînd oficialul dinamovist punea la zid arbitrajul de la Rapid - Pandurii. Cu el la centru, CFR are punctaj maxim, iar Dinamo a pierdut o singură dată în 7 meciuri.


"Conduc o asociaţie privată, care e adevărat că e subordonată unor instituţii ale statutului, ca oricare altă firmă, dar am fost mereu o persoană retrasă, care n-a avut nici o legătură ascunsă cu nimeni din fotbalul românesc"
Mugurel Drăgănescu


BOGDAN VELICU
Asistent promovat în Liga 1 în urmă cu doi ani, fiind susţinut puternic de cumnatul său, Cornel Fecioru. Acesta din urmă, unul dintre ultimii supravieţuitori ai "lotului de arbitri de casă ai Cooperativei şi ai lui Jean Pădureanu", a insistat ca fratele soţiei sale să fie promovat, iar din acest an, de cînd Fecioru a devenit "mîna dreaptă" a lui Vasile Avram la CCA, Velicu a devenit un favorit al comisiei.


"Nu e adevărat că am fost ajutat de Cornel Fecioru, cumnatul meu. Luaţi meciurile mele de pînă acum şi o să vedeţi că nu am făcut nici o greşeală"
Bogdan Velicu


Drăgănescu: "Dacă am greşit, am făcut-o natural, nu intenţionat"

"Centralul" din Giuleşti spune că n-a văzut penalty-ul oaspeţilor fiindcă se uita la picioarele celor doi jucători


- Domnule Drăgănescu, aţi revăzut faza pentru care vă acuză toată lumea?
- Nu. Am înţeles că e o tragere de tricou, eu mă uitam însă la picioarele celor doi jucători şi n-am văzut nimic. Apoi, cît de tare să fi influenţat acea tragere, din moment ce Orac a şutat la poartă şi a tras destul de puternic? Dacă îl incomoda, ar fi tras peste poartă, nu?

- Sînteţi pus la zid că a fost rea-intenţie, iar Dinu "Vamă" a insinuat că sînteţi omul lui Borcea.
- Total nefondate acuzele. Să le dovedească, domnule. Noi sîntem doar nişte unelte de care se folosesc verbal unii precum cei numiţi de dumneavoastră.

- Aţi fost retrogradat, vi se pare o decizie prea dură?
- Decizia aparţine CCA, o accept. Oricum, eu şi atunci cînd am intrat în arbitraj, am făcut-o pe uşa din faţă, dar uşor, discret. Aşa o voi face probabil şi cînd voi părăsi arbitrajul, care pentru mine înseamnă doar pasiune, nu bani sau alte lucruri, aşa că nu pierd financiar. Pînă la urmă, dacă nu sîntem capabili, renunţăm, nu?

- Dar...
- Să ştie toată lumea că dacă am greşit în cariera mea, au fost cauze naturale, am fost prost plasat, n-am văzut sau am interpretat greşit, nu am avut rea-credinţă.



Bogdan Velicu: "Din neatenţie, am greşit grav!"

Asistentul care n-a validat golul gorjenilor din ultimul minut spune că a revăzut faza chiar în vestiarul din Giuleşti şi admite că a comis o mare eroare


- Domnule Velicu, de ce aţi ridicat fanionul la acea fază?
- Din neatenţie. Am revăzut faza imediat după meci, la un televizor din vestiarul stadionului din Giuleşti.

- Cum a fost posibil?
- Mi-a scăpat din vedere Vranjkovici, iar cînd am ridicat privirea şi l-am văzut singur, am ridicat fanionul. Repet, am fost neatent şi am comis o eroare gravă de tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu